Ανοιχτή επιστολή στην κα Γιαμαρέλλου


Του Κώστα Κάππα

Προς την κα Γιαμαρέλλου, Καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας

Αξιότιμη κα συνάδελφε,

Ως ακαδημαϊκός, γνωρίζετε την μάχη που δίνουμε όλοι μας, διδάσκοντας τους φοιτητές μας και ενημερώνοντας τους πολίτες ότι:

1) "Επιστημονική Ενημέρωση" δεν είναι η γνώμη του καθενός μπροστά σε μία κάμερα (για να αποφευχθεί η ρήση "τό 'πε η τηλεόραση") και

2) Επιστημονική Ενημέρωση του πληθυσμού είναι η προσεκτική εκλαΐκευση επιστημονικής γνώσης από ειδικούς επιστήμονες, η οποία γνώση:

  • α) έχει αποδειχθεί από κατάλληλα πειράματα,
  • β) πειράματα τα οποία έχουν επαναληφθεί από άλλη επιστημονική ομάδα, στις ίδιες συνθήκες και έχουν καταλήξει στα ίδια ακριβώς συμπεράσματα, ποιοτικά και ποσοτικά,
  • γ) τα ανωτέρω έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά υψηλού κύρους (μεγάλου Impact Factor - IF και κατηγορίας Q1 ή Q2 και όχι Q3 ή Q4).

Αγαπητή πανεπιστημιακή συνάδελφε,

δηλώσατε στην τηλεόραση ότι «Θα κοινωνήσω με πίστη ότι δεν θα κολλήσω κορωνοϊό».

Από ποιούς αντλήσατε αυτήν την βεβαιότητα;

  • α) Που πειραματίστηκαν οι πρωτοπόροι αυτοί συνάδελφοι (σε ποιά εκκλησία, ποιανής χώρας, με τι δείγματα και με ποιόν επιστημονικό εξοπλισμό);
  • β) Ποιά άλλη ερευνητική ομάδα, επανέλαβε τα πειράματα των πρωτοπόρων, επιβεβαίωντάς τα;
  • γ) Σε ποιό επιστημονικό περιοδικό υψηλού κύρους δημοσιεύτηκε αυτή η νέα γνώση όπου και την αλιεύσατε;

Εν τέλει, σύμφωνα με τον όρκο του Ιπποκράτη που δώσατε,

  • α) πως ακριβώς προστατεύετε τον πληθυσμό;
  • β) πως προάγετε την επιστημονική γνώση;
  • γ) εάν ένας φοιτητής σας διαφωνήσει με την θέση σας και δηλώσει ότι "η Θεία Κοινωνία είναι εξ ίσου επικίνδυνη με οποιαδήποτε άλλη επαφή μολυσμένων ατόμων από τον ιό με υγιή άτομα του πληθυσμού" θα τον μηδενίσετε και θα του στερήσετε το δικαίωμα να γίνει γιατρός;

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ:

Στο πιθανό επιχείρημά σας ότι "ομιλώ ως πιστή και όχι ως καθηγήτρια" θα ήθελα να σας πω (πέρα από το γεγονός ότι σας κάλεσαν στην TV ως καθηγήτρια) ότι ο επιστήμονας δεν είναι Ιανός με δύο πρόσωπα.

Είναι σαν να διδάσκετε στο αμφιθέατρο τους φοιτητές σας για την επικινδυνότητα του ιού σε τόπους συνωστισμού (και ιδιαίτερα στις εκκλησίες λόγω μετάληψης) και μετά, βγαίνοντας από την αίθουσα, να γυρνάτε στα παιδιά και να λέτε συνωμοτικά: "μην πιστεύετε αυτά που σας είπα στην διάλεξη. Τα είπα για το μεροκάματο!. Ανοίξτε τα κανάλια να μάθετε την αλήθεια...".

Με Τιμή

Κώστας Κάππας Καθηγητής Ιατρικού Τμήματος Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Πηγή: artinews.gr

Δρόμος ανοιχτός

5 σχόλια :

  1. Αγαπητέ συνάδελφε ας μην καιροφυλακτουμε πετροβολώντας Δασκάλους που τίμησαν με την παρουσία τους, το ήθος και την γνώση τους την Ιατρική κοινότητα . Λίγοι συνέβαλλαν όσο η Γιαμαρελου στην μεταφορά γνώσης και ως εκ τούτου καλύτερης θεραπείας που λαμβάνει η κοινότητα Ας πάψουμε να είμαστε μικρόψυχοι λίγη ταπεινότητα και κατανοηση ,μην κατατάσσουμε τον εαυτό μας πάντα στους ορθολογιστές και τους έχοντες δίκαιον. Εξ άλλου από το έργο μας κρινομεθα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Ή παπάς-παπάς ή σκαφτιάς-σκαφτιάς" και προσθέτω,ή γιατρός-γιατρός.Νομίζω,ότι ο συντάκτης μιλεί πολύ λογικά.Η χριστιανική θρησκεία,λέει η Εκκλησία,είναι λογική κ όχι μαγική,καθώς διάβασα σε χριστιανικό φυλλάδιο,που είχε εκδοθεί από την ίδια.Τα παραπέρα είναι θρησκοληψία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να το διατυπώσω αλλιώς: Ο Χριστός λέγεται,ότι ίδρυσε το λεγόμενο "Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας" τη βραδιά του Μυστικού Δείπνου,κόβοντας και μοιράζοντας στους μαθητές του ένα καρβέλι ψωμί και κερνώντας σε όλους κρασί.Δεν έχω υπ' όψιν,αν το κρασί το κέρασε από την κανάτα στά ποτήρια ή αν ήπιαν όλοι από ένα ποτήρι.Αλλά και το δεύτερο να 'γινε,κανένας τους δεν είχε μεταδοτικό μικρόβιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με τέτοιο επιστημονικό βιογραφικό και γνώση ότι η γνώμη της έχει τεράστια βαρύτητα,αυτό που έκανε ήταν απαράδεκτο γιατί ήταν συνειδητό. Ρωτώ πολύ συγκεκριμένα; Έθεσε ή όχι, την υγεία των πολιτών σε σοβαρό κίνδυνο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θεωρείτε ότι το παρελθόν της, της συγχωρεί την σημερινή μεσαιωνική της στάση; Παύουν να είναι επικίνδυνα αυτά που λέει για τον πληθυσμό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή