Η κυβέρνηση και ο “κήπος του Διαβόλου''

 

Ο κήπος της κυβέρνησης, οι ανθοκομικού χαρακτήρα διαπιστώσεις Χατζηδάκη και η αποπνικτική μυρωδιά του νεοφιλελευθερισμού

Του Δημήτρη Κωστάκου

Η ακανθώδης ακακία (Vachellia nilotica) είναι δέντρο ανθοφόρο της οικογένειας Fabaceae. Είναι εγγενές στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την ινδική υποήπειρο.

Υπάρχει επίσης στην Αυστραλία, καθώς και ως επιβλαβές ζιζάνιο στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Tο Duroia hirsuta, πάλι, είναι φυτό με κούφιο βλαστό στο τροπικό υγρό δάσος του Αμαζονίου.

Σύμφωνα με μελέτες, τα δύο είδη μοιράζονται έναν κοινό τρόπο λειτουργίας: Την δημιουργία του “κήπου του διαβόλου”.

Εργασία, την οποία αναλαμβάνουν τα μυρμήγκια που εξοντώνουν κάθε άλλο φυτό με “ενέσεις” οξέος.

Τα δέντρα αυτά, προσφέρουν στέγη στα μυρμήγκια αλλά, κυρίως, μια μεγάλη…υπόσχεση: νέκταρ το οποίο περιέχει ζάχαρη, νικοτίνη, καφεϊνη και προκαλεί δυνατό εθισμό.

Η τροφοδοσία συνεχίζεται και τα μυρμήγκια, πιστεύοντας την υπόσχεση, εργάζονται καταστρέφοντας παράλληλα ότι θα μπορούσε να απειλήσει τα “φιλόξενα φυτά”, δημιουργώντας έναν άδειο χώρο γύρω από αυτά.

Όμως, κάποια στιγμή η “δόση” μειώνεται δραματικά και τα μυρμήγκια ελπίζοντας στην επαναφορά της, συνεχίζουν να εργάζονται με φρενήρη ρυθμό για την προστασία του φυτού, πραγματοποιώντας επιθέσεις ακόμη και σε ελέφαντες…

Ο κήπος των ιδιωτικοποιήσεων

Ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την χθεσινή αιφνιδιαστική επίσκεψη του σε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ (ασφάλιση) και του ΟΠΕΚΑ (προνοιακά επιδόματα), προέβη σε μια… ανθοκομικού χαρακτήρα διαπίστωση, δηλώνοντας ότι “πρέπει να αφαιρέσω με σύστημα μια σειρά από αγκάθια τα οποία δεν αφήνουν «κανένα ρόδο να ανθίσει»”.

Η κυβέρνηση, λοιπόν, κατά την λατινική φράση, λατρεύει τα τριαντάφυλλα.

Όμως, η γνωστή για τη νεοφιλελεύθερη κηπουρική της δεινότητα κυβέρνηση, έχει αποδείξει ότι με υποσχέσεις προς τους πολίτες δημιουργεί τον δικό της “κήπο του Διαβόλου”: τον “κήπο των ιδιωτικοποιήσεων”.

Εξάλλου, αμέσως μετά την πρώτη επίσκεψη του υπουργού Εργασίας στον ΕΦΚΑ, ανακοινώθηκε η απόφαση για την τοποθέτηση μάνατζερ, ιδιωτικής εταιρείας για την ψηφιοποίηση, καθώς και η δραστηριοποίηση ιδιωτών δικηγόρων και λογιστών, με στόχο την έκδοση των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης.

Και όλα αυτά, οι εργαζόμενοι στους οργανισμούς κοινωνικής πολιτικής, τα γνωρίζουν. Τα βιώνουν.

Οι εργαζόμενοι στα ασφαλιστικά ταμεία, εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, “μεταφράζεται” σε εκχώρηση του τηλεφωνικού κέντρου σε ιδιώτες, με δεδομένη την υποστελέχωση που έχουν οι διάφορες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις υπουργικές εξαγγελίες, η νέα υπηρεσία, θα καλύψει όλους τους εποπτευόμενους από το υπουργείο Εργασίας οργανισμούς.

Καταγγέλλουν τον υπουργό ότι προσπαθεί να δυσφημίσει το προσωπικό ταμείων και εποπτευομένων από το υπουργείο οργανισμών, παρουσιάζοντας ως (μόνιμη) λύση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την δραστηριοποίηση ιδιωτών.

Όμως, το κυβερνητικό νέκταρ της εξυπηρέτησης, δεν είναι αρκετό, ώστε οι πολίτες να λησμονήσουν ότι ο κ. Χατζηδάκης, παρέλαβε τα σοβαρότατα προβλήματα από τον προκάτοχο του, βουλευτή της ΝΔ, Γιάννη Βρούτση.

Η διάλυση των υπηρεσιών αποτελεί συνέπεια της εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών σωτηρίας τις οποίες το κυβερνών κόμμα (όπως και ο ίδιος) υπηρέτησαν με ζήλο.

Τα κονδύλια που θα διατεθούν για την χρήση υπηρεσιών ιδιωτικών εταιρειών, θα μπορούσαν να επενδυθούν απευθείας στους δημόσιους οργανισμούς κοινωνικής πολιτικής για την ενίσχυση τους σε προσωπικό και μέσα.

Η απάντηση ήρθε από τον Σύλλογο Υπαλλήλων Ασφαλιστικών Ταμείων, ο οποίος σε ανακοίνωση του έκανε λόγο για “υποκρισία των διοικήσεων του e-ΕΦΚΑ και της λυβέρνησης που δεν έχει όριο. Το τηλεφωνικό κέντρο του e-ΕΦΚΑ χρειάζεται μόνιμο προσωπικό και πληροφοριακά συστήματα, όχι ιδιωτικές εταιρίες “βιτρίνα εξυπηρέτησης”.

Ο ΣΥΑΤ υπογράμμισε ότι οι εξαγγελίες Χατζηδάκη περί τηλεφωνικού κέντρου αποτελούν ακόμα μια “μεγάλη απάτη” του τύπου “σύνταξη με το πάτημα ενός κουμπιού” και μοναδικός στόχος είναι να παραδώσει όλο και περισσότερα κομμάτια του e- ΕΦΚΑ σε ιδιώτες.

Ακολουθώντας την τακτική του “κοινωνικού αυτοματισμού” δείχνουν με το δάχτυλο τους ελάχιστους εναπομείναντες “αργόσχολους” τάχα δημόσιους υπαλλήλους οι οποίοι ευθύνονται για την πλήρη διάλυση του φορέα. Δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα (πρέπει να υπάρχουν υπάλληλοι για να τα σηκώσουν), δεν απαντάνε στα mail (πρέπει να έχεις internet και υπολογιστή για να απαντήσεις) και προκαλούν απίστευτη ταλαιπωρία σε ασφαλισμένους και συνταξιούχους που προσπαθούν να επικοινωνήσουν με το Ταμείο”.

Επισημαίνουν δε ότι “τα επτά Ταμεία Κύριας Ασφάλισης (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ, ΝΑΤ, ΔΗΜΟΣΙΟ-ΓΛΚ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) και τα δεκάδες συγχωνευθέντα σε αυτά ταμεία , τα 31 Επικουρικά Ταμεία, και τα 36 Ταμεία Πρόνοιας-Εφάπαξ εξακολουθούν να λειτουργούν ως ξεχωριστά Ταμεία χωρίς την παραμικρή επί της ουσίας ενοποίηση, χωρίς σύστημα πληροφόρησης πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, με πανάρχαιο και ελλιπή τεχνολογικό εξοπλισμό και με ανύπαρκτη βάση δεδομένων πληροφόρησης”.

Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι στον ΟΠΕΚΑ, καταγγέλλουν ότι ο Οργανισμός οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε απορρύθμιση της λειτουργίας του, καθώς:

  • έμπειροι υπάλληλοι αποσπώνται από θέσεις σε αντικείμενα αιχμής για να στελεχώσουν τα γραφεία της διοίκησης, αφού οι μετακλητοί υπάλληλοι στην πλειονότητά τους απουσιάζουν ή έχουν διατεθεί εκτός Οργανισμού,
  • η έλλειψη προσωπικού αντιμετωπίζεται είτε με ανακύκλωση συνεχώς μετακινούμενων υπαλλήλων, εν είδει περιφερόμενου συνεργείου-μονάδας αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, δημιουργώντας έτσι νέα κενά, είτε με εμβαλωματικές λύσεις εργαζομένων με ορισμένο χρονικό ορίζοντα απασχόλησης (προγράμματα ΟΑΕΔ και ΙΔΟΧ),
  • οι μετακινήσεις και τοποθετήσεις που γίνονται ικανοποιούν κυρίως όσους έχουν προνομιακή πρόσβαση σε ευήκοα ώτα (με όποιον τρόπο κι αν το καταφέρνουν), υποβαθμίζοντας ουσιαστικά την αξιοποίηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού,
  • κάθε νέα αρμοδιότητα που συνεχώς ανατίθεται στον Οργανισμό δεν υπάρχει καμία μέριμνα για να συνοδεύεται από τη δημιουργία και την άμεση προκήρυξη νέων οργανικών θέσεων,
  • ουσιαστικές αρμοδιότητες του Οργανισμού “σαλαμοποιούνται”, όπου αυτό κρίνεται πρόσφορο, και παραχωρούνται σε ιδιώτες (τηλεφωνική εξυπηρέτηση κοινού, μηχανογραφικές εφαρμογές) έναντι υπέρογκων αμοιβών, αλλά κυρίως επειδή η αποδυνάμωση του Οργανισμού σε προσωπικό, αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για κερδοφόρες συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες.
…Και ο κήπος της κυβέρνησης, να αναδίδει την αποπνικτική μυρωδιά του νεοφιλελευθερισμού.


Δρόμος ανοιχτός

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου