Φταίνε λοιπόν οι πολίτες για την αποχή ;


Του Ηλία Αλεξανδρή

Να ξεκαθαρίσω κατ' αρχήν ότι διαφωνώ ξεκάθαρα με την επιλογή της αποχής από τις εκλογές .... για πάρα πολλούς λόγους, με πρώτο από όλους ότι για το δικαίωμα της ψήφου έχει χυθεί πολύ αίμα σε αγώνες που δόθηκαν για να μπορούν οι πολίτες να έχουν λόγο και δικαίωμα επιλογής ... για αυτό και δεν το χαρίζουμε - ούτε με αυτό τον τρόπο - σε κανένα κερατά ...

Ωστόσο επειδή διαβάζω πολλά άρθρα όπου κάποιοι σεσημασμένοι του πολιτικού συστήματος και της "δημοσιογραφίας" είτε θεωρούν λογική - εκ του πονηρού - αυτή την επιλογή είτε την κατακεραυνώνουν, νιώθω την ανάγκη να θέσω μερικά βασικά ερωτήματα ...

Για την κατάντια της δημοκρατίας μας και την καταστρατήγηση του Συντάγματος με την επιβολή των μνημονίων, μήπως φταίνε οι πολίτες που - τους φτύνουν και - απέχουν, ή μήπως τα κόμματα που υπόσχονται ξανά πως θα μας "σώσουν" και μετά ψηφίζουν και εφαρμόζουν το επόμενο "δικό" τους "καλό" μνημόνιο ;

Για το γεγονός ότι οι πολίτες όταν ψηφίζουν βλέπουν άλλο να τους έχουν υποσχεθεί κι άλλο να κάνουν τα κόμματα που ψήφισαν, μήπως πάλι φταίνε όσοι πολίτες ψήφισαν ή απείχαν ;

Όλοι αυτοί οι "επώνυμοι" που κόπτονται δήθεν για τον κίνδυνο για την δημοκρατία μας από την επιπόλαιη στάση των πολιτών που απέχουν ... για τα παραπάνω δεν είδαν - δεν άκουσαν τίποτα, τα τελευταία χρόνια ;

Για αυτό που συμβαίνει η λύση δεν είναι να κατηγορούμε τους συμπολίτες μας ... αλλά να φροντίζουμε με την στάση μας να υπάρχει σοβαρή και εφαρμόσιμη εναλλακτική πρόταση και πρόσωπα που να μπορούν να εμπιστευθούν στις εκλογές ... για να λειτουργεί και να εφαρμόζεται η δημοκρατία όχι μόνο την ημέρα των εκλογών - όπως θυμούνται τα υπάρχοντα κόμματα όταν ζητούν την ψήφο στην κάλπη - αλλά διαρκώς ...

Δρόμος ανοιχτός

3 σχόλια :

  1. Δεν είναι μόνο το "αλλά έχουν υποσχεθεί και άλλα κανουν" (αλλα κανουν, όταν τυχόν εκλεγουν).
    Σχετικά με την αποχή, είναι, πώς ΟΛΟΙ, μας θέλουν ΜΟΝΟ, ως οπαδους-ψηφοφόρους, και όχι ως συν-αγωνιστές σε αντιστασιακο-απελευθερωτικό μέτωπο. Επομένως η αποχή, έχει νόημα, όταν γίνεται με αυτό το σκεπτικο, σκεπτικο που βρισκεταικοντα στην αρνητική αντιμετώπιση του "τι κι αν είναι Κατοχικος" (ο παρέχων επίφαση δημοκρατιςας), Αντι-προσωπευτικού Κοινοβουλευτισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρόθεσή μου δεν είναι,να προπαγανδίσω την αποχή.Θέλω μόνο να παρατηρήσω σε σχέση με το περιεχόμενο του κειμένου,πως αν υπάρχουν ορισμένοι πονηροί που την προπαγανδίζουν,υπάρχουν άλλοι πονηρότεροι,που προπαγανδίζουν τη συμμετοχή.Και αυτοί είναι πολύ περισσότεροι,αν δη κανείς τα δημοσιεύματα.Όσο για τις παραινέσεις στο "δια ταύτα",με καλύπτει ο Θραξ Αναρμόδιος."Όλοι ίδιοι είναι κ αν δεν είναι,γίνονται.Έχουν κοινά πολιτικά χαραχτηριστικά,διότι δημιουργούνται κ διαπλάθονται μέσα στο ίδιο πολιτικό περιβάλλον.Είναι προϊόντα του.Ένα τέτοιο ολιγαρχικό κ εξουσιομανές περιβάλλον θα εξοβελίση όποιον διαφορετικό εμφανιστή κ θα πριμοδοτήση για ανέληξη εκείνον με την πιο ελαστική συνείδηση,...θα διαφθείρη κ θα εκμαυλίση ακόμα κ ένα γρανιτένιο χαραχτήρα".Να θυμίσω μόνο τη βασική αρχή του ιστορικού υλισμού,που επιβεβαιώνεται πάντα σε κάθε κοινωνία."Το είναι (=περιβάλλον) έχει πρωταρχικότητα,η συνείδηση είναι δευτερογενής".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ακόμα θα διαφωνήσω στο ότι χύθηκε αίμα για το δικαίωμα ψήφου.Το αίμα,νομίζω,ότι χύθηκε για τα κοινωνικά κ δημοκρατικά δικαιώματα των λαϊκών μαζών.Οι εκλογές είναι το σύστημα-συμβιβασμός,που προέκυψε απ' αυτές τις διεκδικήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή