Επιμένουν στα ίδια λάθη με τα σχολεία

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

Η υπουργός Παιδείας θέλει τους μαθητές πίσω στα θρανία στις 5 Απριλίου, όμως, αντί να λάβει τα απαραίτητα ειδικά μέτρα προστασίας, κρύβεται πίσω από επικοινωνιακά πυροτεχνήματα όπως τα self tests και ο εμβολιασμός εκπαιδευτικών από τις αδιάθετες δόσεις ● Ετσι προδιαγράφεται ακόμα μία αποτυχία που θα κοστίσει στη δημόσια υγεία.

Τα σχολεία θ’ ανοίξουν όπως έκλεισαν. Κανένα επιπλέον μέτρο από το υπουργείο Παιδείας, καμία αναπροσαρμογή στις ακόμα κρίσιμες συνθήκες. Επιστροφή στις τάξεις 20-25-27 παιδιών, με τις ίδιες δυσκολίες στη λειτουργία, στην υγιεινή, στη διαχείριση. Μόνη αλλαγή, τα υγειονομικά μέτρα τελευταίας στιγμής, ήτοι τα υποχρεωτικά self tests για μαθητές και εκπαιδευτικούς και τα αδιάθετα εμβόλια για τους εκπαιδευτικούς. Τα πρώτα θεωρείται απίθανο να φτάσουν εγκαίρως στα φαρμακεία, ενώ ο συντονισμός για τα δεύτερα ήδη παρουσιάζει προβλήματα. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, η κ. Κεραμέως ξεκαθάρισε ακόμη και στην επιτροπή ότι θέλει ανοίξει τα σχολεία οπωσδήποτε στις 5 Απριλίου.

Δεν είναι τυχαία η συνεδρίαση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων την Τετάρτη 31 Μαρτίου, με θέμα το άνοιγμα των σχολείων. Πρόκειται για βασικό παράγοντα εκτόνωσης της κοινωνικής πίεσης και έναν δείκτη επιστροφής σε ρυθμούς κανονικότητας. Ωστόσο, πάλι συζητείται χωρίς κανένα μέτρο που να αφορά αυτά καθ’ εαυτά τα σχολεία και τους όρους λειτουργίας τους.

Μόνο μέτρα γενικού χαρακτήρα που εξειδικεύονται για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Παράλληλα, αποκαλύπτεται για μια ακόμη φορά η άνιση διαχείριση αυτής της κρίσης. Από τη μια, το ρίσκο σχετικά με την αποτελεσματική (ή όχι) χρήση των self tests και το ζήτημα της ασφάλειας μεταφέρεται πάλι στην ατομική ή μάλλον στην οικογενειακή ευθύνη και μαζί στην ευθύνη του εκπαιδευτικού. Από την άλλη, η κυβέρνηση μπορεί να διαφημίζει τις πρωτοβουλίες διαχείρισης και παράλληλα το success story που προϋποθέτει ανοιχτά σχολεία. Ακόμη και όπως όπως.

Σε ό,τι αφορά τον εμβολιασμό με τα περισσεύματα δόσεων, το πρώτο φιάσκο ήδη έγινε. Αν και στα σχολεία εστάλη η εγκύκλιος στις 26, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν σχετικώς τη Δευτέρα, οπότε και έληγε η προθεσμία. Είναι εμφανής η πρεμούρα. Προφανώς θα δοθεί παράταση, αλλά το υπουργείο φιλοδοξεί ότι μέχρι τις 5 Απριλίου:

● Θα δημιουργηθούν επιτροπές, θα συγκεντρωθούν στοιχεία, θα καταρτιστούν κατάλογοι, θα ετοιμαστούν μηχανισμοί καθημερινής επικαιροποίησης αυτών (ήδη εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι) και ανάλογα με τα αποθέματα των εμβολίων θα καλούνται εκπαιδευτικοί για εμβολιασμό. Αν όλα αυτά δεν προλάβουν να ετοιμαστούν, η φιλοδοξία του υπουργείου παραμένει ίδια. «Γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία» είπε η κ. Κεραμέως. Πράγματι. Είπε και ότι παρουσίασε ένα πλήρες σχέδιο στην επιτροπή. Ναι, με τα τεστ και τα αδιάθετα εμβόλια. Και το χαρακτήρισε πλήρες.

Σίγουρα, τα σχολεία πρέπει ν’ ανοίξουν. Με σοβαρότητα, όμως. Οχι πάλι στα τυφλά ή με τσιγκούνικα μέτρα. Δεν μπορεί μέχρι τώρα να μην έχει γίνει αντιληπτή στην κυβέρνηση η σοβαρότητα της διά ζώσης εκπαίδευσης αλλά και της προστασίας αυτής. Διεθνείς εκπαιδευτικοί φορείς και η Unesco αρχίζουν να πιέζουν για την εκπαίδευση στην τάξη. Οχι αδίκως. Είναι αναντικατάστατη και αυτή η πανδημία, όσο κι αν χαρακτηρίστηκε από την τηλεκπαίδευση, ανέδειξε την πολύτιμη συναναστροφή των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ, ανάμεσα σε άλλα, την περίοδο αυτή:

■ Αναδεικνύεται η σημασία των εκπαιδευτικών και των σχολείων για την κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική μάθηση των μαθητών.

■ Υπάρχει ισχυρή απόρριψη επιχειρημάτων του τύπου ότι «η πανδημία COVID-19 έχει δείξει πως οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αντικατασταθούν από τη διαδικτυακή μάθηση».

■ Οι περισσότεροι γονείς έχουν νέο σεβασμό για αυτό που κάνουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις τους και, ακόμη και αν τους αρέσει η ευελιξία, οι περισσότεροι μαθητές συνειδητοποιούν ότι χάνουν να αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές τους και να μαθαίνουν στα σχολεία.

■ Τα μαθήματα με μαθητές από μικτό κοινωνικό υπόβαθρο και με μικτές ικανότητες έχουν συνολικά θετική επίδραση στο επίτευγμα των μαθητών.

■ Οι υπερβολικές γραμματειακές (διοικητικές) ευθύνες για τους εκπαιδευτικούς υπονομεύουν τη μάθηση των μαθητών.

Πηγή: efsyn.gr

Δρόμος ανοιχτός

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου