Η ανοσία και η ανοησία

 

«Ο δάσκαλος είναι ένας αρνητής. Αρνητής να είναι λίγο από όλα τα παρακάτω: παντογνώστης, ψυχολόγος, νοσηλευτής, γραμματέας, τραπεζοκόμος, πορτιέρης, φαρμακοποιός, τηλεφωνικό κέντρο για κάθε ερώτημα γονέα ανά πάσα στιγμή, delivery μαθημάτων σε περίπτωση απουσίας, τεχνικός υπολογιστών, να σκουπίζει, να καθαρίζει, να απολυμαίνει, να προλαμβάνει ατυχήματα και παράπονα, να διαχειρίζεται τη βία, να κάνει παράλληλη στήριξη και εξατομικευμένη διδασκαλία και ενισχυτική διδασκαλία μαζί)…και φυσικά αρνητής να αξιολογηθεί για το καλό του»

Της Ευαγγελίας Τόλη

* Πέθανε ο Θεός, σημαίνει πέθανε ο δάσκαλος, Δημήτρης Λιαντίνης 1995 

Βιώνουμε μέρες που μαζί με τη διασπορά του ιού, με όλες του τις μεταλλάξεις, γίνεται και μια μεταδοτικότατη διασπορά της ανοησίας

Η κριτική ικανότητα νοσεί μπροστά στις οθόνες μας.

Ο Δημήτρης Λιαντίνης το 1995 στους μετεκπαιδευόμενους δασκάλους του Μαράσλειου Διδασκαλείου στην ομιλία του στο Ηρώδειο για «Τα συμπτώματα της παρακμής και της κρίσης» προφήτεψε το ζοφερό μέλλον.

Παραθέτω το σχετικό απόσπασμά της ομιλίας του :

«Ποιος μας ακούει εμάς; Είμαστε σήμερα εδώ 20 δάσκαλοι και τον καθένα από εσάς αύριο θα τον ακούνε 20 άτομα στο σχολείο του. Όταν εμφανίζεται στην τηλεόραση ο δημοσιογράφος, ο αμόρφωτος και ο ανεύθυνος, και απευθύνεται σε 2 εκατομμύρια. Αυτοί είναι οι δάσκαλοι, αυτοί διδάσκουν σήμερα, αυτοί  διαμορφώνουν τη νέα αγωγή, διαμορφώνουν τις νέες γενεές».

Τι μας διδάσκει λοιπόν η television για τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης των τελευταίων χρόνων σε σχολικά και μη περιβάλλοντα;

- Oτι δεν υπάρχει ανευθυνότητα όσων αποφασίζουν για τις ζωές μας αλλά μόνο «ατομική ευθύνη» .

- Δεν αποτυγχάνουν οι σχεδιασμοί αντιμετώπισης κρίσεων αλλά αποτυγχάνουν οι ανυπάκουοι πολίτες  .

- Το εκπαιδευτικό σύστημα μόνο δια της τηλεκπαίδευσης και της ψηφιακής εποχής, της αξιολόγησης και της πανεπιστημιακής αστυνομίας μπορεί να βελτιωθεί.

- Ο δάσκαλος είναι απλά ένας αρνητής:

Αρνητής να είναι λίγο από όλα τα παρακάτω: παντογνώστης, ψυχολόγος, νοσηλευτής, γραμματέας,τραπεζοκόμος, πορτιέρης, φαρμακοποιός (νέα προσθήκη) τηλεφωνικό κέντρο για κάθε ερώτημα γονέα ανά πάσα στιγμή, delivery μαθημάτων σε περίπτωση απουσίας, τεχνικός υπολογιστών αλλά και άλλων εγκαταστάσεων, να σκουπίζει, να καθαρίζει, να απολυμαίνει, να προλαμβάνει ατυχήματα και παράπονα ,να διαχειρίζεται τη βία , να κάνει παράλληλη στήριξη και εξατομικευμένη διδασκαλία και ενισχυτική διδασκαλία μαζί)…και φυσικά  αρνητής να αξιολόγηθεί για το καλό του…

- Το άνοιγμα των σχολείων πάνω από όλα γίνεται για ψυχολογικούς, κοινωνικούς και συναισθηματικούς λόγους: Ψάχνω τα σχολεία που είναι στελεχωμένα με ψυχολόγους που επιβεβαιώνουν μετά από καθημερινή παρατήρηση  ότι τα παιδιά έχουν πάρα πολύ καλή ψυχολογία με αυτή την κατάσταση και δεν εμφανίζονται φαινόμενα  καθημερινού άγχους σε σχέση με τον ιό. Ούτε καν βέβαια έχει προβληθεί το πρωινό στρες που βιώνει ένα παιδί τη μέρα ελέγχου των σελφ τεστ, αν η μαμά έχει ξεχάσει ( στην αθωότερη των περιπτώσεων) να  το βάλει στην τσάντα και πρέπει να μείνει  εκτός τάξης ,μέχρι να το προσκομίσει κάποιος, νιώθοντας υπεύθυνο το ίδιο για την ασυνέπεια αλλά και έκθετο στα μάτια των συμμαθητών. Μέσα στους κοινωνικούς και συναισθηματικούς λόγους επιστροφής μην παραλείψουμε και την ενοχοποίηση της εκδρομής, του τραγουδιού, του αγγίγματος, κλπ κλπ . Φυσικά δεν τίθεται λόγος να γίνει αναφορά  για την  ψυχολογία  που επιστρέφει το ίδιο  το παιδί μετά από νόσηση δική του ή συγγενούς του( αν έχει πάει καλά ) , ή από βιώμα απώλειας.

- Τα παιδιά δεν κινδυνεύουν μέσα στα τμήματα που αποτελούν «φούσκα» (λες και δεν υπάρχει διάλειμμα, γυμναστική , ολοήμερο,  ή λες και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων δεν έρχονται στο τμήμα έχοντας περάσει από άλλα τμήματα και  από πέντε σχολεία ο καθένας  ). Το σχολείο είναι ο  φυσικός τους χώρος ( χώρος μασκοφορεμένων με ανοιχτά παράθυρα χειμώνα καλοκαίρι και με αυστηρή διάταξη θρανίων , γιατί από αυτή εξαρτάται η ιχνηλάτηση (άσχετα πάλι με διάλειμμα ,ολοήμερο, αίθουσα υπολογιστών ) κλπ κλπ .

- Τα σχολεία θα λειτουργήσουν τη Δευτέρα με οργανωμένο σχέδιο. Λεπτομέρειες αν δεν έχουν το απαιτούμενο προσωπικό , ή αν απουσιάζει το μισό τμήμα .

- Η κυβέρνηση για τη δημόσια υγεία επενδύει στα τεστ εξαιτίας των οποίων θα αυξηθούν τα κρούσματα (Είναι σαν αυτό που λέμε ότι η άγνοια εξασφαλίζει την ευτυχία) . Το ότι δεν υπάρχει τόσα χρόνια επένδυση στη σοβαρή πρόληψη και την αξιοπρεπή νοσηλεία; ‘Ότι τα τεστ δεν είναι πάντα αξιόπιστα και ότι δε μπορεί να διασταυρωθεί ότι όντως έγιναν; Έχω δημόσια υγεία επειδή κάνω τεστ  για να διαπιστώνω αν νοσώ ;

Εκατομμύρια άνθρωποι λοιπόν λαμβάνουν ταυτόχρονα αυτά τα μηνύματα μαθήματα τηλε-διδασκαλίας και πλέον φαίνεται να μη μπορούν να  διακρίνουν οι ίδιοι τι ισχύει αλλά να περιμένουν να τους υπαγορεύσουν άλλοι πώς να αντιληφθούν τα πράγματα. Έτσι μου λένε ότι προστατεύομαι, έτσι θα ‘ναι .

Το χειρότερο λοιπόν δεν είναι πια ότι διαμορφώνεται μόνο η νέα γενιά και η νεά αγωγή αλλά και η αντίληψη για την πραγματικότητα. Η τηλεοπτική εικόνα έγινε το πιο ισχυρό μέσο μετάδοσης της πληροφορίας και εγγράφει ακόμη και πάνω στο βίωμα.  Η τηλεόραση ενημερώνει τους γονείς πώς βιώνουν αυτή  τη σχολική πραγματικότητα τα παιδιά τους χωρίς καν να τους αφήνουν να εκφράσουν τα ίδια το συναίσθημά τους για τη μάσκα και τους άλλους περιορισμούς.

Η απώθηση, η επιλεκτική μνήμη ,η επικράτηση της ανοησίας ,η τηλεκατευθυνόμενη άποψη με την ταχύτητα αυτή διασποράς μέσω της τηλεόρασης  είναι σοβαρές μεταλλάξεις που μπορεί να μην επιφέρουν σωματικό θάνατο ή αναπηρίες αλλά φέρουν τον πνευματικό θάνατο…φέρνουν το θάνατο του δασκάλου …και  ο δάσκαλος δεν είναι μόνο  επάγγελμα…είναι η συνέχιση της πνευματικής ζωής…είναι χρέος μας  να βοηθήσουμε την κοινωνία να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα μέσω των αισθήσεων και όχι των τηλε–παραισθήσεων …είναι χρέος μας στα μυαλά των ανθρώπων να μην χτιστεί η ανοσία με την επικράτηση της ανοησίας….είναι χρέος μας να ζήσει η έννοια «δάσκαλος»  για να ζήσει ο «μαθητής».

Πηγή: alfavita.gr

Δρόμος ανοιχτός

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου