Αυτοί (στα media) τα ξέρουν όλα…

 

Του Δημήτρη Μηλάκα

Υπάρχει μια παλιά γελοιογραφία του Αντρέα Πετρουλάκη, η οποία σε γενικές γραμμές αποτυπώνει αυτό που ζούμε στα media αυτές τις μέρες με αφορμή (και) την τραγωδία των Τεμπών.

Η γελοιογραφία δείχνει ένα επιβατηγό καράβι να πλέει μεσοπέλαγα με τον κόσμο να γεμίζει τα καταστρώματα. Από τα μεγάφωνα της γέφυρας του πλοίου ακούγεται η εξής ανακοίνωση: «Σας μιλά ο καπετάνιος. Έχουμε μια μικρή μηχανική βλάβη. Παρακαλώ, αν υπάρχει δημοσιογράφος ανάμεσα στους επιβάτες, να έρθει να οδηγήσει το καράβι»…

Υπάρχουν πολλά από τα όσα ειπώθηκαν και γράφτηκαν αυτές τις μέρες σχετικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος που κάνουν να μένει κανείς με ανοιχτό το στόμα με την άγνοια, τη βλακεία αλλά και τη σκοπιμότητα των φορέων και «διακινητών» της παραπληροφόρησης. Κάποιοι αυτήν την παραπληροφόρηση την καταπίνουν και την προσφέρουν αμάσητη στο κοινό τους, άλλοι συνειδητά γίνονται ρουλεμάν σκοπιμοτήτων.

Δεν χρειάζονται παρά ελάχιστες γνώσεις Φυσικής (Λυκείου) για να κατανοήσει κάποιος τι μπορεί να συμβεί όταν δύο χαλύβδινα «αντικείμενα» εκατοντάδων χιλιάδων τόνων συγκρούονται μετωπικά έχοντας αναπτύξει ταχύτητες μεγαλύτερες των 120 χιλιομέτρων την ώρα. Δεν χρειάζεται να υπάρχει καμία «μπουκάλα οξυγόνου», κανένας χημικός καταλύτης για να προκαλέσει την έκρηξη και τη φωτιά που έλιωσε στους 1.300 βαθμούς τα πρώτα βαγόνια των συρμών μαζί με τους επιβάτες τους.

Η προβολή μιας τέτοιας ανακρίβειας (πέρα από το κυνήγι των «κλικ» και της τηλεθέασης) κρύβει την πρόθεση των διακινητών της «πληροφορίας» να στρέψουν αλλού τη συζήτηση. Όπως και οι «πληροφορίες» για τον σταθμάρχη που «έπινε» και «γλένταγε» εν ώρα καθήκοντος έχουν την προφανή σκοπιμότητα να τα φορτώσουν όλα πάνω του και κυρίως να βγάλουν από το κάδρο των ευθυνών όλους όσοι κυβέρνησαν τα τελευταία 20 χρόνια χωρίς να καταφέρουν να φτιάξουν ένα ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο συνολικού μήκους μόλις 700 – 800 χιλιομέτρων…

Οι εν λόγω παντογνώστες του κλάδου, ως παντογνώστες που λένε και πιστεύουν ότι είναι, θα έπρεπε χρόνια τώρα να γνωρίζουν την άθλια κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων και να γράφουν γι’ αυτήν, ακούγοντας και προβάλλοντας τις καταγγελίες των ειδικών και των εργαζομένων. Αντί αυτού, οι ίδιοι παντογνώστες «πούλαγαν» το σανό των υπερσύγχρονων ταχύτατων «σαπακιών» που έφεραν οι Ιταλοί για να τρέξουν (επιχορηγούμενα από το ελληνικό κράτος με 50 εκατ. για τα επόμενα 15 χρόνια) στο άθλιο δίκτυο χωρίς να δουλεύει κανένα σύστημα ασφάλειας.


Δρόμος ανοιχτός

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου