Τι θα έγραφε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τη δημιουργικότητα στο μάθημα των Νέων Ελληνικών στις Πανελλήνιες;


Του Πάσχου Λαζαρίδη

Το ερώτημα είναι υποθετικό. Ένας γόνος αρίστων δεν θα υποχρεούνταν ποτέ να δώσει πανελλήνιες μαζί με τους κοινούς θνητούς. Αν παρόλα αυτά σήμερα έγραφε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τι θα έγραφε;

Με σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι η δημιουργικότητα είναι θέμα που ταιριάζει στον πρωθυπουργό, γιο πρωθυπουργού και πατέρα εκκολαπτόμενων πρωθυπουργών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ξεκινούσε με ένα τρανταχτό παράδειγμα δημιουργικότητας επί της διακυβέρνησής του: Πώς οι κτηνοτρόφοι της Κρήτης μπορούν και βοσκάνε τα κοπάδια τους σε αγροτεμάχια και χορτολιβαδικές εκτάσεις της Ηπείρου, κερδίζοντας πολλές χιλιάδες έκαστος από τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις. Δεν είναι μικρό παράδειγμα καινοτομίας η ιδέα να ξεγελάμε τους κουτόφραγκους για να χτίζουμε τον πελατειακό μας στρατό; Δεν είναι ρηξικέλευθη και ριζοσπαστική η πρόταση να βόσκουν τα αμνοερίφια της Κρήτης στα βουνά του Γράμμου; Δεν είναι τέλος δημιουργική ιδέα να διώκεται η υπάλληλος του ΟΠΕΚΕΠΕ που αποκάλυψε το σκάνδαλο, τη στιγμή που πέρασαν 3 υπουργοί και 5 διοικητές και όλοι το συγκάλυψαν ισχυριζόμενοι ότι δεν γνώριζαν τίποτα; 

Ο πρωθυπουργός θα συνέχιζε με ένα δεύτερο εξίσου λαμπρό παράδειγμα δημιουργικότητας και καινοτομίας, αυτή τη φορά στον τομέα της επιχειρηματικότητας. Δεν πέρασε άλλωστε ούτε μία εβδομάδα από τη συνάντηση του Κ. Μητσοτάκη με νεαρή επιχειρηματία, η οποία με επιδότηση της ΔΥΠΑ (Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης), άνοιξε …καφέ.

Μάλιστα, καφέ.

Γιατί στην Ελλάδα το επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο είναι καφές, φαστφουντάδικο, ερ μπι εν μπι, και ως γνωστόν μοντέλο που κερδίζει δεν αλλάζει. Είναι προφανές ότι με αυτή την κίνηση ο Κ.Μητσοτάκης υπογραμμίζει στην πράξη τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, τις προωθητικές ιδέες, τις τεχνολογίες αιχμής, στις οποίες στηρίζεται η ελληνική επιχειρηματικότητα που έχει κατακλύσει κάθε οικοδομικό τετράγωνο με 4 – 5 καφέ, τα οποία, μαζί με το real estate, τα μετακινούμενα με φέρυ μποτ αμνοερίφια και το ερ μπι εν μπι, αποτελούν τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας 2.0. 

Ήταν τόσο επιτυχημένο το παράδειγμα του καφέ που διαφήμισε ο κ.Μητσοτάκης ώστε τόνισε ότι το πρόγραμμα αυτό της ΔΥΠΑ ήδη παρουσιάζεται ως “Ημέρες Καριέρας” και στο εξωτερικό για να αντιστραφεί το φαινόμενο του brain drain. Γιατί να χρειάζεται να δουλεύει ο ξενιτεμένος νέος στο Βερολίνο, στη Στοκχόλμη ή στο Άμστερνταμ ως προγραμματιστής, μηχανικός ή γιατρός, όταν μπορεί κάλλιστα να επιστρέψει στην Ελλάδα και να ανοίξει ένα ακόμα καφέ, ένα ακόμα φαστφουντάδικο, ή να ανακαινίσει έστω το πατρικό σπίτι και να το νοικιάζει, οδηγώντας τη δημιουργικότητά του στα ύψη;

Αν ο Κ. Μητσοτάκης έγραφε σήμερα Πανελλήνιες δεν θα είχε μόνο ατομικά παραδείγματα δημιουργικότητας και καινοτόμας σκέψης να παρουσιάσει. Θα προσέγγιζε το άριστα, αναφέροντας το άκρον άωτον της δημιουργικότητας, εμπνευσμένο αυτή τη φορά από το χώρο των διεθνών σχέσεων και της πολύπαθης Μέσης Ανατολής. Γιατί πόση μεγαλύτερη δημιουργικότητα να επιδείξει κανείς από το να ονομάσει τη γενοκτονία και την εξολόθρευση ενός ολόκληρου λαού, του λαού της Παλαιστίνης, ως “δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα”; Όταν εμφανίζεις τον θύτη ως θύμα, τον επιτιθέμενο ως αμυνόμενο, τον διαμαρτυρόμενο ως αντισημίτη, τι άλλο είσαι από ζωντανό παράδειγμα δημιουργικότητας, φαντασίας, καινοτομίας;

Τέλος, μιας και το δεύτερο κείμενο των σημερινών θεμάτων των Νέων Ελληνικών έχει τίτλο “Η δημιουργικότητα αρχίζει από την κούνια”, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θα μπορούσε εδώ να δώσει κυριολεκτικά ρέστα αφήνοντας άφωνους τους διορθωτές. Θα μπορούσε να αναφέρει ότι η δημιουργικότητα ήταν το βασικό χαρακτηριστικό του σπιτιού στο οποίο μεγάλωσε, με τον πατέρα του για παράδειγμα να δηλώνει υπερήφανος ότι επί Κατοχής, τότε που λιμοκτονούσε ο πληθυσμός της αθήνας, ο ίδιος κατάφερε και έτρωγε από …τρία συσσίτια, εκτινάσσοντας τη δημιουργικότητα, την εφευρετικότητα και την αξιοσύνη, σε άλλα επίπεδα. Ή ακόμα τον πρωταγωνιστικό ρόλο του πατέρα του στην Αποστασία όπου με δημιουργικό τρόπο αποφάσισε ότι πρέπει να οργανωθεί η εκτροπή από τη δημοκρατία για να …προστατευτεί η δημοκρατία. Ή τέλος, ένα παράδειγμα δημιουργικότητας από …κούνια που πρέπει να το έζησε ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς ήταν τότε 9 χρονών, όταν κατά τις εκλογές του 1977 ο πατέρας του κατέβηκε στις εκλογές με το Κόμμα των Νεοφιλελευθέρων και απευθυνόμενος στους Κρητικούς έλεγε ότι ενώ οι Κρητικοί είναι το 12% της Ελλάδας, ουδείς Κρητικός είχε διοριστεί από τον Καραμανλή στο Δημόσιο. Με εντελώς δημιουργικό τρόπο, ο ίδιος πολιτικός που παραπονούνταν ότι δεν διορίστηκαν αρκετοί συντοπίτες του στο Δημόσιο, θα πρόβαλε τις αξίες της αξιοκρατίας, της αριστείας, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. 

Μητσοτάκης και δημιουργικότητα είναι έννοιες ταυτόσημες.  

Πηγή: antapocrisis.gr

Δρόμος ανοιχτός

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου