Του Γιάννη Περάκη
Βαλθήκανε οι «πλυμένοι» και οι «άριστοι», αλλά και οι «μιοσοπλυμένοι» να μας υποβάλλουν σε «λοβοτομή». Να ξεχάσουμε γιατί αγωνίστηκε οι νέα γενιά το 73 και μαζί μ’ αυτούς και εμείς.
Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία-Εθνική Ανεξαρτησία ήταν τα συνθήματα του 73. Σήμερα 46 χρόνια αργότερα:
Ψωμί
Α) «Η μετανάστευση και η φτώχεια είναι αδιαμφισβήτητα οι δύο πιο επώδυνες συνέπειες που βιώνει μια κοινωνία σε συνθήκες παρατεταμένης κρίσης. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΤτΕ, ο αριθμός των μονίμως εξερχόμενων Ελλήνων ηλικίας 15-64 ετών, από το 2008 μέχρι σήμερα, ξεπερνά τις 427.000. «Το 2013, παρατηρούμε τριπλασιασμό του μέσου όρου από το 2008 και οι μετανάστες ξεπερνούν τις 100.000 άτομα, ενώ σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το φαινόμενο συνεχίζεται με αδιάπτωτη ένταση το 2014 και οξύνεται περαιτέρω το πρώτο εξάμηνο του 2015». Η διαδικασία εξόδου Ελλήνων για αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό είναι ακόμη σε εξέλιξη και δεν φαίνεται το πότε θα τερματιστεί. Το βέβαιο είναι ότι πρόκειται για την τρίτη μαζική μετανάστευση που γνωρίζει η χώρα.
Β) 125.668 λιγότερες θέσεις εργασίας τον Οκτώβριο 2019!!
Όπως φαίνεται από τον Πίνακα Ι, τον μήνα Οκτώβριο 2019 έχουμε ρεκόρ απολύσεων, καθόσον έγιναν 248.592 προσλήψεις και 374.260 απολύσεις. Οι απολύσεις δηλαδή αυξήθηκαν κατά 125.668, αριθμός-ρεκόρ ακόμη και συγκριτικά με τον περσινό Οκτώβριο (2018) που έφτασαν τις 120.087, όπως φαίνεται και από τον Πίνακα ΙΙ στη σελίδα 4, όπου ο φετινός Οκτώβριος καταγράφεται ως ο χειρότερος από το 2001!!
ΙΙ. Πρωτοφανής έκρηξη της μερικής απασχόλησης (63%): Εξάλλου, όπως προκύπτει και από τον Πίνακα IV στη σελίδα 8 της Έκθεσης, στο σύνολο 248.592 προσλήψεων, οι 156.056 (122.455 + 33.601) είναι μερικής και εκ περιτροπής απασχόλησης, ήτοι το ποσοστό-ρεκόρ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο 63%, ενώ μόνο 92.536 είναι θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης.
Η υποτιθέμενη «επαναφορά στην κανονικότητα» της νεοφιλελεύθερης διακυβέρνησης σε όλο της το μεγαλείο!
Παιδεία
Α) Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση-Περίοδος 2011-2016: Άλλαξει ριζικά ο «χάρτης» της Εκπαίδευσης. Μονοθέσια διθέσια και τριθέσια σχολεία έκλεισαν ενώ συγχωνεύσεις έγιναν σε λυκειακές τάξεις αλλά και σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν στην ίδιο χώρο. Το ποσοστό των σχολείων που έβάλαν «λουκέτο» οι ομοσπονδίες των δασκάλων και των καθηγητών το ανεβάζουν στο 30% των σχολείων που λειτουργούν πανελλαδικά. Βέβαια, από τη διαδικασία αυτή εξαίρεση αποτελούν οι απομακρυσμένες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές της χώρας.
Πίνακας 2-
Σχολική χρονιά 2017-2018:
|
|||||
Σχολεία
|
Κατάργηση
|
Συγχώνευση
|
Υποβίβαση
|
Προάγονται
|
Ιδρύονται
|
Δημοτικά
|
14
|
11
|
43
|
69
|
11
|
Νηπιαγωγεία
|
29
|
59
|
168
|
118
|
6
|
Σχολική
χρονιά 2018-2019:
|
|||||
Δημοτικά
|
12
|
11
|
168
|
118
|
6
|
Νηπιαγωγεία
|
15
|
59
|
43
|
69
|
11
|
Σύνολο
|
70 Καταργήσεις
|
140 Συγχωνεύσεις
|
422 Υποβιβάσεις
|
374 Προαγωγές
|
34 Ιδρύσεις
|
1) «Τα σχέδια βελτίωσης των σχολείων δεν μπορούν να είναι αποτελεσματικά χωρίς ειλικρινή αξιολόγηση της συνεισφοράς στην παιδαγωγική διαδικασία του κάθε εκπαιδευτικού και τελικά χωρίς μια διαδρομή διακοπής της απασχόλησης των αδύναμων εκπαιδευτικών». Τονίζεται το γεγονός ότι ο διευθυντής του σχολείου δεν έχει τη δυνατότητα να επιλέγει ο ίδιος το προσωπικό που «ταιριάζει» καλύτερα στις ανάγκες του σχολείου του (Η εξήγηση της «κολεκτιβοποίησης» που εμμένει ο κ. Μητσοτάκης ).
2) Επαναλαμβάνεται πολλάκις ότι δεν μπορεί μια διαδικασία προσλήψεων να γίνεται συνολικά και κεντρικά, με βάση το σύνολο των «κενών θέσεων». Είναι τέτοια η «προσήλωση» στη μόνιμη και σταθερή δουλειά των εκπαιδευτικών, που για το ολιγόωρα μαθήματα προκρίνεται η πρόσληψη εκπαιδευτικών μερικής απασχόλησης (part–time) με συμβάσεις κάποιων χρόνων. Είναι η κλασσική συνταγή των νεοσυντηρητικών εκπαιδευτικών πολιτικών που στην ακραία τους μορφή εφαρμόζεται στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία, με καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές (όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα σπουδάζει). Επαναλαμβάνεται για μια ακόμα φορά όλο το «πλούσιο» λεξιλόγιο που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια να βλέπουμε στα κείμενα της εκπαιδευτικής πολιτικής: η λογοδοσία, τα δεδομένα (data), τα πλαίσια, η αποδοτικότητα η πλατιά συναίνεση.
Β) Τριτοβάθμια εκπαίδευση: «Επανάσταση» ετοιμάζεται να φέρει η κυβέρνηση της Ν.Δ. στα πανεπιστήμια. Το νομοσχέδιο που καταρτίζεται αναμένεται να «εναρμονίσει» τα ελληνικά πανεπιστήμια τόσο με τα ευρωπαϊκά όσο και με τα αμερικάνικα.
Οι αλλαγές που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας, είναι οι παρακάτω:
Την νομοθετική ρύθμιση που έρχεται στη Βουλή από το υπουργείο Παιδείας και βρίσκει αντίθετους πανεπιστημιακούς, φοιτητές και επιστήμονες. Η διάταξη που επιχειρείται να μπει προς ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα και που αφορά την επαγγελματική ισοδυναμία των κολεγίων εξισώνει ακαδημαϊκά τους αποφοίτους των Κολεγίων με τους πτυχιούχους των Πανεπιστημίων, ενώ ενισχύει για άλλη μια φορά την επαγγελματική τους εξομοίωση. Πρόκειται για πράξη που ευθέως βάλλει εναντίον του δημόσιου χαρακτήρα των Πανεπιστημίων.
Με τη διάταξη αυτή καταργείται το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) και εκχωρούνται οι αρμοδιότητές του σε αυτοτελές τμήμα.
Την προσπάθεια αμαύρωσης της εικόνας των Ελληνικών Πανεπιστημίων διαψεύδει η πραγματικότητα, καθώς πλήθος αποφοίτων (και μελών μας) διαπρέπουν με ότι και αν καταπιάνονται (σε ακαδημαϊκό χώρο, σε δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, ως αυτοαπασχολούμενοι). Οι κόποι, οι θυσίες και ο αγώνας μας για γνώση, δεν μπορούν να «ισοτιμηθούν» με όσους έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν πτυχία και επαγγελματικά δικαιώματα. Επιπλέον η διάταξη αυτή είναι ευθέως αντισυνταγματική.
Το ιστορικό της χρηματοδότησης της παιδείας: Ότι και να λένε ο δείκτης αυτός είναι καθοριστικός για τις προθέσεις, τις πράξεις ή τις παραλείψεις της εκάστοτε κυβέρνησης.
Πίνακας
5- Η Χρηματοδότηση του Υπουργείου Παιδείας απο το 2009-2019 σε δισ. ευρώ
|
|||||||||||
Έτος
|
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
2016
|
2017
|
2018
|
2019
|
Υπουργ.
Παιδείας
|
7,48
|
6,739
|
6,317
|
5,792
|
5,275
|
5,014
|
5,054
|
4,864
|
4,976
|
5,364
|
5,527
|
ΑΕΠ
|
237,53
|
226,03
|
207,03
|
191,2
|
180,65
|
178,66
|
177,26
|
176,49
|
180,22
|
185,66
|
192,75
|
%
Δαπανών / ΑΕΠ
|
3,15%
|
2,98%
|
3,05%
|
3,03%
|
2,92%
|
2,81%
|
2,85%
|
2,76%
|
2,76%
|
2,89%
|
2,87%
|
Το αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης, αποτελεί και η έλλεψη φοιτητικής στέγης:
Πίνακας 4- Διαθέσιμες
Φοιτητικές Εστίες ( Συνολικής Χωρικότητας 6.982 Φοιτητικές Θέσεων και 1.115
Σπουδαστικές)
|
||||||||||||
Πόλη
|
Αθήνα
|
Θεσσαλονίκη
|
Ιωάννινα
|
Πάτρα
|
Κομοτηνή
|
Ξάνθη
|
Ρέθυμνο
|
Κέρκυρα
|
Βόλο
|
Αμαλιάδα
|
Ηράκλειο
|
Καλαμάτα
|
Αριθμός
|
8
|
6
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Σύνολο
Εστιών 25 που εποπτεύονται από το Εθνικό Ιδρυμα Νεότητας (ΕΙΝ)
|
Α/Α
|
Οι προτάσεις αναλυτικά:
|
Η Αποκρυπτογράφηση
|
1
|
Το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σε
μια σύγχρονη και δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας. Με έμφαση στην
καλλιέργεια ήπιων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων,
ομαδική δουλειά) και ψηφιακών δεξιοτήτων (χρήση υπολογιστών, ψηφιακή επικοινωνία,
ασφαλής χρήση διαδικτύου), αντί για ενθάρρυνση της αποστήθισης και της
παπαγαλίας.
|
Η δαπάνη για την παιδεία δεν
αυξάνεται διότι θεωρείται μη "αναγκαία" για την αναβάθμισή της
|
2
|
Τα προγράμματα σπουδών
εμπλουτίζονται με νέες, δημιουργικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας
και νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως η επιχειρηματικότητα, η οδική
συμπεριφορά, ο εθελοντισμός, η αντίδραση σε φυσικές καταστροφές κ.ο.κ.
|
Δεν κρύβεται η εμμονή για την
"διαπαιδαγώγηση" της νέας γενιάς
|
3
|
Καθιερώνεται η δυνατότητα
«άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την
πραγματική οικονομία, και να επιλέγουν το αντικείμενο σπουδών τους με
μεγαλύτερη σιγουριά.
|
Τα προγράμματα της δωρεάν εργασίας
στις ιδιωτικές επιχειρήσεις απο μικρή ηλικία
|
4
|
Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική
Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και
εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.
|
Υποβάθμιση της τεχνικής
εκπαίδευσης και η παραγωγή "ειδικευμένων εργατών"
|
5
|
Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα θα
εξελιχθούν σε αναπτυξιακούς πυλώνες σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο,
αναπτύσσοντας συνεργασίες και δικτυώσεις με τον κόσμο της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας,
με κοινωνικούς φορείς, και με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.
|
Η Ιδιωτικοποίηση των Δημόσιων
Πανεπιστημίων εκ των έσω
|
6
|
Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται
από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου σε επίπεδο οργανωτικό και
διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά
μεγαλύτερη ελευθερία να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας, και να
διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.
|
Ξαφνικά ο κ. Μητσοτάκης είναι υπέρ
της "κολεκτιβοποίησης" των σχολείων
|
7
|
Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται
πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα. Θα διαμορφωθεί πλαίσιο που θα επιτρέπει
στα ιδρύματα να προσελκύουν πόρους από ιδιωτικές πηγές και να τους
διαχειρίζονται με τον πιο αποδοτικό τρόπο, αλλά με τήρηση αυστηρών κανόνων
διαφάνειας και λογοδοσίας.
|
Παρομοίως ο κ. Μητσοτάκης είναι
υπέρ της κολεκτιβοποίησης των Πανεπιστημίων
|
8
|
Κανένα παιδί εκτός παιδικού
σταθμού. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η
οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι
ύψους 180 ευρώ το μήνα για 10 μήνες το χρόνο, το οποίο και θα μπορεί να εξαργυρώνει
σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της.
|
Η χρήση του κουπονιού εκτός της
αντικατάστασης του μισθού στον ιδιωτικό τομέα θα γενικευθεί και στο δημόσιο
|
9
|
Ενισχύεται ο θεσμός της πρακτικής
άσκησης στα Πανεπιστήμια, ώστε οι φοιτητές να αποκτούν πολύτιμη εργασιακή
εμπειρία και να ενισχύουν τις προοπτικές απασχόλησής τους στη συνέχεια.
|
Η εμμονή για την
"διαπαιδαγώγηση" της νέας γενιάς σε επανάληψη
|
10
|
Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων
από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς με τη χρήση
ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων.
|
Ενδιαφέρουσα πρόταση αλλά αποτελεί
άλλοθι για την επόμενη εξαγγελία
|
11
|
Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι
οποίοι σήμερα κρατάνε τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο όρθιο. Ο
στόχος της αξιολόγησης δεν είναι ο στιγματισμός και η τιμωρία αλλά η διαρκής
βελτίωση και η επιβράβευση της προσπάθειας, και για αυτό η αξιολόγηση θα
συνδέεται με τη διαδικασία επιμόρφωσης και κατάρτισης, για συνολική βελτίωση
του εκπαιδευτικού δυναμικού.
|
Κρείττον εις κόρακας ή εις κόλακας
εμπεσείν. Οι μεν γαρ νεκρούς, οι δε ζώντας εσθίουσιν. μτφρ: Καλύτερα να
πέσεις σε κοράκια παρά σε κόλακες. Διότι τα μεν τρώνε νεκρούς, οι δε
ζωντανούς (Αντισθένης, 445-360 π.Χ., Κυνικός φιλόσοφος).
|
12
|
Η κρατική χρηματοδότηση προς τα
Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης γίνεται βάσει αντικειμενικών
κριτηρίων και δεικτών, και συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
Επιπλέον, ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας (π.χ. συγχωνεύσεις/ενοποιήσεις
Πανεπιστημίων-ΤΕΙ) θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση
συγκεκριμένων κριτηρίων.
|
Η διάλυση της Δημόσιας Ανώτατης
Εκπαίδευσης με την χρηματοδότηση των "υπάκουων και των ημετέρων"
πρυτανικών αρχών.
|
Το σύνθημα του Πολυτεχνείου για την παιδεία έχει ανήφορο.
Ελευθερία
Αλήθεια τι σόι ελευθερία μπορείς να απολαμβάνεις όταν είσαι απαίδευτος και άνεργος ή με part time απασχόληση! Και να έχεις απο πάνω σου τους «μαύρους πάνθηρες» του Χρυσοχοίδη. Που άν είσαι γυναίκα σε παρενοχλούν σεξουαλικά, αποδεικνύοντας την «πείνα» τους και την υπανθρωπιά τους. Αν είσαι άντρας τρώς καμμιά σφαλιάρα, άν δε είσαι γκεί την έβαψες. Μπορεί να έχεις το τέλος του Ζακ.
Όσοι έχουμε ζήσει την εποχή του Πολυτεχνείου και «κρατήσαμε», έχουμε «τραύματα». Μεγαλώσαμε, ασπρίσαμε, αλλά είναι η εποχή των παιδιών μας. Δεν προδώσαμε αλλά ας μην κάνουν τα ίδια «λάθη» με τις μανάδες και πατεράδες τους. Κάντε delete ότι σας χωρίζει και bold ότι σας ενώνει.
Όσο για το Πολυτεχνείο να μετατραπεί σε Μουσείο που δηλώνει ο κ. Μπακογιάννης:
Υπάρχει μια καλύτερη ιδέα: Να τοποθετήσουμε την «ιδεολογία» σας στο μουσείο, μαζί με τα δικά σας κέρινα ομοιώματα. Κάτι σαν μόνιμο φεστιβάλ τρόμου. Θα έχει εισπρακτική επιτυχία και τα χρήματα να πηγαίνουν στην αποπληρωμή του «χρέους» που εσείς δημιουργήσατε.
Πηγή: Η ΣΦΗΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου