Πανδημία στα σχολεία: Η πραγματικότητα ανάποδα

 

Του Γεράσιμου Χολέβα

«…την πρώτη μέρα μαθημάτων, χάρη στο σύστημα των μαζικών τεστ, εντοπίστηκαν πάνω από 15.000 κρούσματα κορωνοϊού τα οποία, διαφορετικά, θα κυκλοφορούσαν στην κοινότητα μεταδίδοντας πολύ πιο εύκολα τον ιό». Mε τον τρόπο αυτό ο αρχι-«άριστος» πρωθυπουργός μας, Κυριάκος Μητσοτάκης, πανηγύρισε το άνοιγμα των σχολείων, μετά τις γιορτές. Ακριβώς το ίδιο («άριστο» φυσικά) σκεπτικό θα το δείτε να κυκλοφορεί από διάφορα ΜΜΕ κι εκλεκτούς συναδέλφους δημοσιογράφους, που μάλλον ενθουσιάστηκαν με την «επιτυχία» της κυβερνήσεως.

Καταλαβαίνουν τι λένε; Αυτοί βλέπουν την πραγματικότητα ανάποδα ή εμείς; Οι άνθρωποι είναι χαρούμενοι διότι εντοπίστηκαν 15 χιλιάδες κρούσματα σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς. Γιατί; Διότι, υποστηρίζουν, διαφορετικά «θα κυκλοφορούσαν στην κοινότητα μεταδίδοντας πολύ εύκολα τον ιό». Μάλιστα.

Έχουν σκεφτεί, άραγε, ότι και αυτά τα 15.000 κρούσματα (λιγότερα ή και περισσότερα, αφού ο ιός είναι σε έξαρση) υπήρχαν αναλογικά, για παράδειγμα, και την περασμένη Παρασκευή, με αποτέλεσμα «να κυκλοφορούν και να μεταδίδουν»; Είναι, προφανώς, μέρος εκείνων των περιπτώσεων που στέκονταν στην ουρά (ενδεχομένως και μαζί με τους γονείς τους, σε μικρότερες ηλικίες) για να κάνουν είτε τα ελάχιστα δωρεάν rapid test σε συγκεκριμένα σημεία, είτε τα επί πληρωμή ( με 7,8 και 10 ευρώ το ένα) για να δούνε έχουν κορωνοϊό. Είναι, επίσης, ορισμένοι που δεν πήγαν να κάνουν τεστ, λόγω ήπιων συμπτωμάτων, επειδή δεν ήθελαν να περάσουν την ταλαιπωρία, πληρώνοντας μέχρι 60 ευρώ για ένα μοριακό τεστ, μέχρι αυτή η υπουργάρα, ο Άδωνις Γεωργιάδης, βάλει το πλαφόν στα 47 ευρώ. Τότε, μάλλον, θα έσπευσαν με τέτοια «έκπτωση»…

Η κυβέρνηση, λοιπόν, χαίρεται και χαμογελά γιατί εντόπισε, λέει, μαζεμένα τα κρούσματα στα σχολεία. Τις ευθύνες της για το γεγονός πως η διενέργεια ενός τεστ έχει γίνει μια περιπέτεια επί πληρωμή την έχει σκεφτεί ή την εντάσσει στην «άριστη» διαχείριση της πανδημίας»;

Ένα ακόμα ερώτημα: Με 15.000 κρούσματα, με το «καλημέρα» και πριν χτυπήσει το κουδούνι, πόσα τμήματα θα κλείσουν για να μην γίνει διασπορά του ιού; Η απάντηση είναι ελάχιστα, διότι για να κλείσει ένα τμήμα πρέπει να νοσήσει ταυτόχρονα το 50%1 των μαθητών! Η κυβέρνηση όχι μόνο αρνήθηκε να καταργήσει το επικίνδυνο πρωτόκολλο του 50%+1, αλλά ούτε καν έβαλε δωρεάν μόνο μοριακά ή έστω μόνο rapid test στα σχολεία, για να υπάρξει μεγαλύτερη αξιοπιστία στα αποτελέσματα. Έβαλε self test και κάτι λίγα rapid… δώρο. Αποτέλεσμα; Κέρδη και και πάλι κέρδη στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα για επιβεβαίωση της νόσησης.

Γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικοί, λοιπόν, μπορεί να μην πέρασαν τα «καταπληκτικά Χριστούγεννα», όπως είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση αγνοώντας τα όποια προληπτικά μέτρα για να λειτουργήσει η «αγορά», αλλά τώρα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως ικανοποιημένοι, αφού τα σχολεία έπαιξαν ρόλο διαγνωστικών κέντρων για μια μέρα, με τα μειωμένης αξιοπιστίας self test, και εντοπίστηκαν 15 χιλιάδες κρούσματα.

Αλήθεια, πόσοι μαθητές κι εκπαιδευτικοί να κόλλησαν τις μέρες των Χριστουγέννων; Το έχετε τα συγκεκριμένα στοιχεία, κύριοι «άριστοι»; Όχι,ε; Ε, βέβαια, κάτι τέτοιο θα κόστιζε κάτι παραπάνω, για την ακρίβεια θα ήταν μια χασούρα για τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα. Πώς θα τα μαθαίνατε; Μα, με τη συνταγογράφηση των μοριακών τεστ, αγαπητοί. Συγγνώμη, ξεχάσαμε, ότι αν τα rapid (τα rapid, όχι τα μοριακά) ήταν δωρεάν για όλους θα είχαμε χρεοκοπία της χώρας και μνημόνια.

Ας μην ανησυχούμε, πάντως, διότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει την εκτίμηση πως «τα ανοιχτά σχολεία μπορούν να γίνουν προάγγελος και της ανοιχτής κοινωνίας»! Φροντίζε η κυβέρνηση. Πώς; Έκανε συγχωνεύσεις τμημάτων (αντί για μείωση των μαθητών ανά τμήμα που ζητούσαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές), δεν έκανε μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, για να καλυφθούν οι ουσιαστικές εκπαιδευτικές ανάγκες (και) σε περίοδο πανδημίας, δεν ενίσχυσε την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων. Και τώρα τρέχουν να καλύψουν με τρίμηνες συμβάσεις τα κενά εκπαιδευτικών από κρούσματα. Και φυσικά με την ίδια ιδεοληψία: Των συμβάσεων!

Για το τέλος ένα στοιχείο που δεν χρειάζεται να ψάξει και πολύ κανείς για να το βρει, αλλά οι κυβερνώντες δεν το λαμβάνουν υπόψη τους:

Από τις 15 Σεπτεμβρίου 2021 (τις μέρες δηλαδή που άνοιξαν τα σχολεία) μέχρι χθες 9 Ιανουαρίου 2022 η χώρα είχε 884.855 κρούσματα. Τα 178.689 ήταν στις ηλικίες 0 έως 17 ετών, ποσοστό 20,19%. Συνεπώς, 1 στα 5 κρούσματα είναι μαθητής ή μαθήτρια. Επόμενο είναι, λοιπόν, τα σχολεία, ως σημεία συγκέντρωσης να είναι και εστίες μετάδοσης, όπου όμως λαμβάνονται ανεπαρκή και επικίνδυνα (50%+1 για να κλείσει ένα τμήμα, συγχωνεύσεις τμημάτων) μέτρα. Όπως, δε, λογικά έχει διαπιστωθεί οι μαθητές (δηλαδή το 1 στα 5 κρούσματα από τα μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι τώρα) εάν νοσήσουν μεταφέρουν τον κορωνοϊό και στα σπίτια τους, με αποτέλεσμα να νοσούν γονείς, αδέρφια ή και συγγενείς σε μεγαλύτερες ηλικίες. Άρα, θα έπρεπε να λαμβάνονται ουσιαστικά μέτρα με όποιο κόστος.

Κι επειδή υπάρχουν «ξύπνιοι» που αγωνιούν τόσο για τα σχολεία και τους μαθητές, ρωτώντας «μα θέλετε κλειστά σχολεία;», ας το διευκρινίσουμε. Ας απαντήσουμε σε αυτή την όχι και τόσο αφελή ερώτηση: Ανοιχτά σχολεία και ασφαλή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες τους. Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, όμως, σημαίνει εφαρμογή όλων των μέτρων (που καταγράψαμε και παραπάνω) που προτείνει η εκπαιδευτική κοινότητα και η κυβέρνηση απορρίπτει.

Πηγή: ημεροδρόμος

Δρόμος ανοιχτός

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου