«Με εισήγηση Μαξίμου», χιλιάδες πολίτες χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς

 

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ρίχνει την ευθύνη στο Μέγαρο Μαξίμου για την επιλογή της κυβέρνησης να μην επαναφέρει τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια του μετρό και του τραμ στο πρόγραμμα πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, αφήνοντας με αυτόν τον τρόπο εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες (και εργαζόμενους) χωρίς μέσα μεταφοράς.

Του Θοδωρή Χονδρόγιαννου

Το Μέγαρο Μαξίμου στερεί σημαντικά δρομολόγια του μετρό από εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους με δικαιολογία τα μέτρα κατά της πανδημίας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, για να τεκμηριώσουμε με ρεπορτάζ τον ισχυρισμό αυτό.

Πριν σχεδόν δύο χρόνια, τον Μάρτιο του 2020, η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποφάσισε να αναστείλει τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια στην κόκκινη και την μπλε γραμμή του μετρό, καθώς και στο τραμ, λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας και των έκτακτων μέτρων για τον περιορισμό του κορονοϊού. 

Ωστόσο, μέχρι σήμερα αυτά τα δρομολόγια δεν έχουν αποκατασταθεί, με μοναδική εξαίρεση ελάχιστες ημέρες τον Δεκέμβριο του 2021, όταν λειτούργησε η επέκταση για λίγο μετά τις 12 το βράδυ και όχι μέχρι τις 2, όπως δηλαδή προέβλεπε το πρόγραμμα πριν την πανδημία. Κι αυτό παρότι και ο τουρισμός άνοιξε και η απαγόρευση κυκλοφορίας άρθηκε, κάτι που σημαίνει ότι οι πολίτες μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα είτε για να πάνε στις δουλειές τους είτε για προσωπικούς λόγους. Το συμπέρασμα είναι ότι αυτά τα δρομολόγια η πόλη τα χρειάζεται και δεν πρέπει να συμβεί ό,τι έγινε με την πράσινη γραμμή του ΗΣΑΠ το 2010, όταν τα αντίστοιχα δρομολόγια καταργήθηκαν προσωρινά για έργα στη γραμμή και τελικά η κατάργηση έγινε μόνιμη μέχρι σήμερα.

Το ζήτημα αφορά εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους. Σύμφωνα με τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), την εταιρεία που διαχειρίζεται το μετρό, καθημερινά οι δύο γραμμές εξυπηρετούν περίπου 480.000 επιβάτες και έχουν μειώσει κατά 71.000 τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πόλη, περιορίζοντας κατά 8% τους ρύπους. Με δυο λόγια, το μετρό έχει οφέλη τόσο για τους εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες του, όσο και για την πρωτεύουσα συνολικά.

Το Reporters United επικοινώνησε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ζητώντας ενημέρωση αφενός για τον λόγο που δεν έχουν αποκατασταθεί τα δρομολόγια, αφετέρου για το πότε θα γίνει αυτό. Εκπρόσωπος του υπουργείου μας απάντησε ότι «το Μέγαρο Μαξίμου εισηγείται και εμείς βγάζουμε την απόφαση» και ότι «τις τελευταίες μέρες ήταν κλειστά και τα καταστήματα και η εστίαση μετά τις 12». Όμως, το κλείσιμο των καταστημάτων δεν συνεπάγεται απαγόρευση κυκλοφορίας και άρα οι κάτοικοι μπορούν να πηγαίνουν όπου θέλουν για να δουλέψουν ή για προσωπικούς λόγους με άλλα λόγια έχουν ανάγκη τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τη μετακίνησή τους όσο και πριν την πανδημία.

Παρότι πιέσαμε το υπουργείο για να πάρουμε μια απάντηση ως προς το γιατί δεν έχουν επανέλθει τα δρομολόγια μετά την επιστροφή της ελεύθερης κυκλοφορίας, το αίτημά μας δεν ικανοποιήθηκε. Ούτε το ερώτημά μας για το πότε θα επιστρέψουν τα δρομολόγια απαντήθηκε. «Ακόμα δεν υπάρχει κάποια εισήγηση, αλλά φαντάζομαι ότι θα επανέλθει στο προηγούμενο ωράριο. Δεν μπορώ να ξέρω το χρονοδιάγραμμα τώρα με σιγουριά», μας είπε εκπρόσωπος του υπουργείου. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή κατά τα εγκαίνια τριών σταθμών του μετρό στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νίκαια το καλοκαίρι του 2020. Πηγή φωτογραφίας: Νέα Δημοκρατία / Flickr

Αφού το υπουργείο μας είπε ότι το Μέγαρο Μαξίμου κάνει τις σχετικές εισηγήσεις, επικοινωνήσαμε με τη γενική γραμματεία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θέτοντας δύο ερωτήματα: 

  1. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα για το αν και πότε θα αποκατασταθούν τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια (12 με 2 το πρωί) των γραμμών 2 (κόκκινη) και 3 (μπλε) του μετρό το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου; 
  2. Γιατί δύο χρόνια μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας δεν έχουν αποκατασταθεί τα παραπάνω δρομολόγια, παρότι δεν υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας κατά τις σχετικές ώρες;
Ως αυτή τη στιγμή δεν λάβαμε κάποια απάντηση από το γραφείο του πρωθυπουργού. Αντιστοίχως, δεν είχαμε λάβει απάντηση ούτε για το ρεπορτάζ μας σχετικά με το πώς η Ελλάδα μπλόκαρε την Οδηγία για την ισότητα των δύο φύλων, ούτε για το ρεπορτάζ μας σχετικά με το ρεκόρ μετακλητών υπαλλήλων από την κυβέρνηση της ΝΔ, ούτε για το ρεπορτάζ μας σχετικά με την υπόθεση Edelman,ούτε για το ρεπορτάζ μας σχετικά με τις παρακολουθήσεις της ΕΥΠ. 

Πηγή: reportersunited.gr

Δρόμος ανοιχτός

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου