Ο άνθρωπος στο πλευρό της Εldorado Gold και …του Κυριάκου Μητσοτάκη #skouries


Το τεύχος 1573 (7.10.2019) του περιοδικού Marketing News μας παρουσιάζει τη φιλοσοφία της εταιρείας V+O Greece γύρω από την ολιστική επικοινωνία. To ένα από τα δύο παραδείγματα «δουλειάς» της εταιρείας που παρουσιάζονται είναι η εταιρική καμπάνια της Ελληνικός Χρυσός. Τα στελέχη των εταιρειών του Ομίλου εξηγούν πώς δημιούργησαν ένα «εταιρικό αφήγημα» για την Ελληνικός Χρυσός και πώς επέλεξαν «έναν συναισθηματικό, συγκινησιακό τόνο στην καμπάνια» για να υλοποιηθεί τελικά το όραμα της αποτελεσματικής, «ολιστικής» επικοινωνίας της εταιρείας. Δηλαδή για να βάλουν στο μυαλό του κόσμου ότι το μαύρο είναι άσπρο.

Το ίδιο βέβαια θα έκανε οποιαδήποτε διαφημιστική εταιρεία και όλα αυτά θα μας ήταν αδιάφορα αν ο συνιδρυτής, πρόεδρος και CEΟ της V+O Greece δεν λεγόταν Θωμάς Βαρβιτσιώτης. Αδελφός του Μιλτιάδη. Σύμβουλος επικοινωνίας αλλά και προσωπικός φίλος του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο άλλος εταίρος και συνιδρυτής είναι ο Γιάννης Ολύμπιος, παλαιότερα στενός συνεργάτης του Αντώνη Σαμαρά. Και οι δύο διατηρούν στενούς δεσμούς με το πολιτικό σύστημα και ειδικά με το κόμμα της σημερινής κυβέρνησης. Όμως στελέχη της εταιρείας έχουν προσφέρει τις υπηρεσίες τους και στην πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, Φώφη Γεννηματά.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, o κ. Βαρβιτσιώτης (ο Θωμάς) ήταν ο εμπνευστής της «στρατηγικής εκβιασμού 20 ημερών» της κυβέρνησης Τσίπρα από την Eldorado Gold το Σεπτέμβρη του 2017, που είχε στόχο την έκδοση των αδειών που ήθελε η εταιρεία.


Πολλά έχουν γραφτεί για τους τριγμούς που έχει προκαλέσει στο κυβερνών κόμμα η συμμετοχή του κ. Θωμά Βαρβιτσιώτη στο επικοινωνιακό επιτελείο του Πρωθυπουργού αλλά και για τις αμφιλεγόμενες «μπίζνες» της V+O. Η εταιρεία εκπροσωπεί μεγάλες Ελληνικές εταιρείες και πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως τη Lamda Development, την Coca-Cola Τρία Εψιλον, τον όμιλο Μυτιληναίου κ.α. Επί κυβέρνησης Σαμαρά, η V+O είχε «σαρώσει», αναλαμβάνοντας την «επικοινωνία» κρατικών οργανισμών, όπως του ΕΟΦ, του ΟΑΣΑ και του ΤΑΙΠΕΔ… Με σαφή πολιτικό προσανατολισμό, η εταιρεία φέρεται να συμμετείχε ενεργά στην καμπάνια υπέρ του «ναι» στο δημοψήφισμα το 2015.

Το 2017 η V+O ανέλαβε την εκπροσώπηση στην Ελλάδα του KKR Credit, του πρώτου επενδυτικού fund που ενδιαφέρθηκε για την εξαγορά «κόκκινων» δανείων από τις τράπεζες, πράγμα που προκάλεσε δυσαρέσκεια στη ΝΔ που είχε καταψηφίσει τις σχετικές ρυθμίσεις. Φαίνεται ότι η ΝΔ αντιμετωπίζει την V+O ως «σάρκα εκ της σαρκός της». Γενικώς από ηθικά διλήμματα και συγκρούσεις συμφερόντων δεν φαίνεται να καταλαβαίνει η V+O. Την εποχή που εκπροσωπούσε το ΤΑΙΠΕΔ, εκπροσωπούσε ταυτόχρονα και κάποιους από τους υποψήφιους αγοραστές των προς ιδιωτικοποίηση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου: την κοινοπραξία Emma Delta που τελικώς απέκτησε τον ΟΠΑΠ, αλλά και τη Lamda Development που τελικά πήρε την εκμετάλλευση του Ελληνικού.

Θυμόμαστε τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να ξεσπαθώνει κατά του ΣΥΡΙΖΑ και υπέρ της Ελληνικός Χρυσός σε τηλεοπτικές εκπομπές. Δεν πρόκειται μόνο για ιδεολογική ταύτιση αλλά και για οικονομικό συμφέρον: η οικογένεια του Υπουργού Βαρβιτσιώτη βγάζει λεφτά από την Ελληνικός Χρυσός.

Οι κ. Θωμάς Βαρβιτσιώτης – Ολύμπιος δεν κρύβουν ότι παρέχουν και υπηρεσίες lobbying. Οι πελάτες της V+O αποκτούν πρόσβαση στην κυβέρνηση και στον Πρωθυπουργό προσωπικά. Δεν είναι τυχαίο ότι μεταξύ των πελατών της βρίσκονται πελάτες με αμφιλεγόμενα έργα που συναντούν πολλές αντιδράσεις.

Ο βομβαρδισμός των πολιτών με τα πληρωμένα δημοσιεύματα και τις διαφημίσεις της Eldorado Gold μέσω ΜΜΕ και κοινωνικών δικτύων έχει κορυφωθεί τους τελευταίους μήνες. Η εταιρεία ξοδεύει πολύ μεγάλα ποσά για να κερδίσει την κοινή γνώμη και να προχωρήσει τα σχέδιά της που συναντούν ακόμα σημαντική κοινωνική αντίδραση. Άνθρωποι που εξυπηρετούν τα συμφέροντά της βρίσκονται μέσα στην κυβέρνηση και δίπλα στον Πρωθυπουργό. Κοινά συμφέροντα ή να το ονομάσουμε αλλιώς;

Πηγή: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ


Δρόμος ανοιχτός

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου