Εμφανίστηκε (επιτέλους) στη Βουλή για να απολογηθεί για τον άδικο θάνατο των 57 ανθρώπων, αλλά επέλεξε να μην αναλάβει απολύτως καμία ευθύνη, ρίχνοντάς τα όλα στους άλλους
Θλιβερή η παρουσία του Κώστα Καραμανλή στη Βουλή, 20 ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών εμφανίστηκε -επιτέλους- στο ελληνικό Κοινοβούλιο για να απολογηθεί για τον χαμό των 57 -κυρίως νέων- ανθρώπων, επέλεξε ωστόσο να μην αναλάβει καμία απολύτως ευθύνη, ρίχνοντάς τα όλα στους άλλους, όχι μόνο στους προηγούμενους, δηλαδή στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές ακόμη και για τους συνδικαλιστές.
Μετέτρεψε με αυτόν τον τρόπο την παραίτησή του σε κενό γράμμα… Την ίδια ώρα απέφυγε να απαντήσει για το πολιτικό του μέλλον, αν και προκλήθηκε σχετικώς από την αντιπολίτευση, περιοριζόμενος σε μια αναφορά η οποία ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως, καθώς δήλωσε πως θα είναι «παρών στον δημόσιο διάλογο», ό,τι και αν αυτό σημαίνει.
Ο Κώστας Καραμανλής έμεινε μέχρι τέλους πιστός στη γραμμή τού «για όλα φταίει ο σταθμάρχης της Λάρισας», ισχυριζόμενος πως η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε κανονικά την ημέρα της τραγωδίας. Οπως υποστήριξε, αμέσως πριν, αλλά και αμέσως μετά την τραγωδία στα Τέμπη λειτουργούσε κανονικά η τηλεδιοίκηση στο σημείο, καθώς την ημέρα του δυστυχήματος όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη έγιναν με αυτόματη χάραξη, όπως είπε.
Μάλιστα, ανέφερε πως το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτόν ήταν εκείνο των 22.12, αλλά και πως ακολούθησε αμέσως μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη που επιβεβαίωσε πως το σύστημα λειτουργούσε κανονικά. «Και μπορούσε και έπρεπε να κάνει αυτόματη χάραξη ο σταθμάρχης. Οι σταθμάρχες υποχρεωτικά πρέπει να χαράσσουν αυτόματα στον πίνακα. Οφείλουμε να απαντήσουμε σε ανακρίβειες και ψεύδη» υποστήριξε, συνεχίζοντας στο γνωστό μοτίβο επίρριψης ευθυνών στον σταθμάρχη, τον οποίο κατηγόρησε επειδή δεν χάραξε ηλεκτρονικά το δρομολόγιο, επειδή ξέχασε τα κλειδιά σε λάθος θέση, αλλά και επειδή, αν και έβλεπε επί 12 λεπτά ότι υπήρχε λάθος πορεία, δεν έκανε τίποτα.
Αναφορικά με την επίμαχη σύμβαση-φάντασμα 717, ο Κώστας Καραμανλής «τα φόρτωσε» στον ΣΥΡΙΖΑ -οποία έκπληξη-, καταγγέλλοντας πως το έργο που παρέλαβε το 2019 η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν λειτουργικό μόνο στο 18% και όχι στο 70%, όπως υποστηρίζεται από την Κουμουνδούρου. Οπως είπε, «ήταν μόνο στο 18% το λειτουργικό έργο που παραλάβαμε. Τη διετία 2017-2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα. Από το 2021 και μετά έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης, αλλά στο 70% της πιστοποίησης.
Την πήγαμε στο 70%, αλλά δυστυχώς όχι στο 100%. Συζητάμε για φορείς του Δημοσίου με παθογένειες δεκαετιών. Χρειάζονται χρόνια για να εξαλειφθούν. Δεν θα ήμουν ειλικρινής αν δεν έλεγα ότι φέρω κι εγώ μερίδιο πολιτικό ευθύνης, για αυτό και παραιτήθηκα» ανέφερε ο τέως υπουργός Υποδομών. Ο ίδιος έκανε, εξάλλου, εκτενέστατες αναφορές στο προσωπικό του ζήτημα, δηλαδή στην παραίτησή του την επομένη της ανείπωτης τραγωδίας, λέγοντας πως ο λόγος που επέλεξε να μη μιλήσει όλες αυτές τις ημέρες ήταν ο σεβασμός στο πένθος των οικογενειών των θυμάτων.
«Την ώρα του πένθους σιώπησα. Παραιτήθηκα, γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη η τραγωδία. Σέβομαι τον ανθρώπινο πόνο, δεν έχω εξάρτηση από πολιτική θέση» ισχυρίστηκε. Εκτός από την απόσειση ευθυνών όσον αφορά τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου, αλλά και τη «στοιχειωμένη» σύμβαση 717, αίσθηση προκάλεσε η προσπάθεια του Κώστα Καραμανλή να κατηγορήσει τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και τους εργαζομένους, επειδή δεν τον προειδοποίησαν! Κι όμως, όπως ανέφερε στη δευτερολογία του, «αν θα έπρεπε κάποιος να μας προειδοποιήσει για ζητήματα ασφαλείας, αυτός ο κάποιος θα έπρεπε να ήταν η ΡΑΣ», λέγοντας πως εκ του νόμου αυτή είναι η υποχρέωση της Αρχής.
Κατά συνδικαλιστών
Οσο για τους συνδικαλιστές, οι οποίοι, όπως αποδεικνύεται από πληθώρα ανακοινώσεών τους, είχαν κρούσει πολλάκις τον κώδωνα του κινδύνου για το έλλειμμα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, ο Κώστας Καραμανλής τούς κατηγόρησε ότι τους ενδιέφεραν περισσότερο τα μισθολογικά τους.
«Τους είχα δει τους συνδικαλιστές πολλές φορές. Δεν έδειχναν να τους απασχολεί ιδιαίτερα η εξέλιξη των έργων που συζητάμε τώρα. Τους απασχολούσαν περισσότερο τα θέματα των συμβάσεων εργασίας, όχι της ασφάλειας» ισχυρίστηκε, δίνοντας ρεσιτάλ απέκδυσης ευθυνών. Εντύπωση προκάλεσε και η αναφορά του στην επίμαχη δήλωση περί ασφαλών σιδηροδρόμων, στην οποία είχε προβεί μόλις οκτώ ημέρες πριν από την τραγωδία, ισχυριζόμενος πως πρόκειται περί μονταζιέρας και πως αναφερόταν στον «Μουτζούρη», δηλαδή στο τρενάκι του Πηλίου (!).
Οσο για τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και τον γιο του, ο οποίος ήταν συνεργάτης του, ανέφερε πως τον γνώριζε από παλιά ως δικηγόρο και ότι πλέον, μετά το δυστύχημα, δεν βρίσκεται στο υπουργείο.
Αποκάλυψη «βόμβα» από Καστανίδη
Στη σοβαρή καταγγελία ότι η Εθνική Αρχή Διαφάνειας τον Οκτώβριο του 2021 ενημέρωσε τον Κώστα Καραμανλή έπειτα από έλεγχο που διενήργησε σε σχέση με τη σύμβαση 717 προχώρησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χάρης Καστανίδης. Όπως αποκάλυψε, στο έγγραφο αυτό η Αρχή ενημέρωσε τον τότε υπουργό Υποδομών για τεράστιες ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων για την πρόοδο των εργασιών ασφαλείας στους σιδηροδρόμους και ζήτησε εντός διμήνου να του γνωρίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών αν θα ασκηθούν πειθαρχικές διώξεις. Ερωτηθείς σχετικά ο Κώστας Καραμανλής πάντως υποστήριξε πως, απ’ όσο είναι σε θέση να γνωρίζει, έχει υπάρξει αρχειοθέτηση της υπόθεσης.
Πηγή: dimokratia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου